top of page

SHIPPING & RETURNS

Voorwaarden Verzending

Zodra u een bestelling geplaatst heeft wordt de order binnen 48 uur verzonden. Wij hanteren tussen de 8 en 12 dagen levertijd. 

Voorwaarden Retourneren

Je kan binnen 30 dagen je bestelling retourneren. Check hieronder de retourvoorwaarden om te zien of jouw producten geschikt is voor retourneren.

1. Meld je retour aan
Dien een contactformulier in en vul hier je ordernummer in en de postcode waarop de bestelling is bezorgd. Vul het aantal stuks en de retourreden in bij de artikelen die je wilt retourneren en geef aan waarom je niet tevreden bent met het product. Stuur je een retour vanuit België, dan betaal je €5,95 voor een retourlabel. Vanuit NL kun je altijd kosteloos retourneren.


Let op: als het bestelbedrag na retourneren onder de €25,- komt (gratis verzending grens), brengen wij alsnog de verzendkosten in mindering op het te ontvangen retourbedrag.

2. Artikel moet ongeopend zijn. 
Het artikel kan teruggestuurd worden als het niet voldoet aan de kwaliteitseisen. Daarnaast mag de verpakking niet beschadigd zijn. Afhankelijk van welke reden u aangeeft kan er om een foto van het product worden gevraagd.

3. Overhandig je retour bij een DHL of PostNL servicepunt
Na het aanmelden van de retour geef je de verpakking bij jou in de buurt bij een servicepunt af. Bij het afgeven kan er gevraagd worden om een e-mailbevestiging voor de retourstatus updates. U dient de verzendkosten eerst zelf te betalen. Stuur een kopie van de bon naar info@leukeballonnen.nl. Het bedrag wordt binnen 14 dagen overgemaakt.

Retourneren van producten met een DS- artikelnummer
Wil je een product aanmelden voor retour maar zie je het artikel er niet bij staan? Dan is de kans groot dat dit een Dropshipment artikel is en dus direct vanuit de leverancier is verstuurd. Deze artikelnummers starten altijd met DS-. Neem contact op met onze klantenservice voor het retourneren van deze producten. 

Wat als het bezorgde artikel kapot is?
Maak een foto van de beschadiging en mail de foto (onder vermelding van het ordernummer en artikelnummer) naar onze klantenservice. Wij zullen z.s.m. een passende oplossing bieden.

Welke artikelen mogen niet geretourneerd worden?

  • Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken. (Bijvoorbeeld etenswaren, bij Kidsdeco.nl betreft dit bijvoorbeeld ook borstkolven en ondergoed)

  • Gepersonaliseerde producten en maatwerk producten waarbij aangegeven staat dat wij het product op bestelling produceren. (Bijvoorbeeld gepersonaliseerde bedankjes, textiel, taarttoppers)

  • Tijdschriften. 

Twijfel je over de retour mogelijkheden? Neem dan contact op met onze klantenservice.
 

FAQ Retourneren

Is het toegestaan om een retour in delen terug te sturen?
Om aanspraak te maken op onze gratis retourservice is het van belang dat je alle artikelen in één keer retour stuurt. Mocht je je bestelling in delen retourneren, en je maakt gebruik van ons antwoordnummer, dan brengen we 5,50 euro per extra retour in rekening.

Wie betaalt de kosten van de retourzending?
Wij bieden binnen Nederland de mogelijkheid om producten die niet naar wens zijn kosteloos te retourneren via een DHL servicepunt. Wanneer je kiest voor een andere retourmethode dien je zelf zorg te dragen voor de kosten van de zending. Het is niet mogelijk om een bestelling onder rembours terug te sturen. 

Welk bedrag krijg ik terug?
Je krijgt, wanneer de retour voldoet aan de retourvoorwaarden, het volledige aankoopbedrag teruggestort van de geretourneerde artikelen. Wij kunnen waardevermindering in rekening brengen wanneer je een product beschadigd hebt. Hieronder vind je 2 voorbeelden terug ter verduidelijking van verrekening na ontvangst van je retourzending.

VOORBEELD 1: Je hebt voor € 30,- aan artikelen besteld en besluit voor € 10,- aan producten terug te sturen. In deze situatie ontvang je € 10,- retour.
VOORBEELD 2: Je hebt voor levering in Nederland voor € 60,- aan artikelen besteld en besluit voor € 20,- aan producten terug te sturen. In deze situatie is de oorspronkelijke waarde van de bestelling € 40,-. Je hebt hierdoor geen recht meer op gratis verzending en het te ontvangen bedrag is € 20,- minus de verzendkosten horende bij de gekozen verzendmethode.

Hoe lang duurt het voordat ik het terug te storten bedrag op mijn rekening heb staan?
Wij storten altijd zo snel mogelijk het bedrag terug op jouw rekening (uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsmededeling). Wij mogen wachten met de terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, tenzij je kan aantonen het pakket eerder te hebben verzonden.

Informatie over herroepingsrecht
De bestelling kan geannuleerd worden door de retour aan te melden of contact op te nemen met onze klantenservice. De bestelling kan niet meer geannuleerd worden op het moment dat jouw bestelling al verpakt en/of verzonden is. In dit geval kun je gebruik maken van het herroepingsrecht, of je kunt het pakket weigeren aan de deur bij levering van de bezorger. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen door je retour aan te melden

Gevolgen van de annulering

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten, indien de gehele bestelling retour wordt gezonden) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of totdat je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden.


Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

bottom of page